Ay sandığımızdan çok daha yaşlı olabilir!

Bilim insanları, Dünya'nın uydusu Ay'ın düşünülene göre 40 milyon yıl daha yaşlı olduğunu keşfetti. Ay yüzeyinin ise güneş sisteminin oluşmasından 110 milyon yıl sonra yaratıldığı düşünülüyor.

Dünya'nın uydusu Ay hakkında çarpıcı bir gelişme yaşandı. Bilim insanlarına göre evimizin penceresinden her gün yukarı baktığımızda görebildiğimiz Ay, aslında düşünülenden tam 40 milyon daha yaşlı!

Engadged'in haberine göre, Araştırmacılar Ay'ın daha önce düşünülenden yaklaşık 40 milyon yıl daha yaşlı olduğunu keşfettiler. Bu oldukça büyük bir fark aslında. Avrupa Jeokimya Derneği tarafından yayınlanan bir çalışmada, bilim insanları kristal oluşumlarının yaşına bakarak önemli bir bilgi keşfetti.

Ay düşünülenden çok daha yaşlı olabilir

NASA'nın Apollo programından yıllar önce 1972'de toplanan örneklerdeki zirkon kristallerinin yaygınlığı, ay yüzeyinin güneş sisteminin oluşumundan yaklaşık 110 milyon yıl sonra yaratıldığını ortaya çıkarıyor.

NASA'nın teorisine göre Mars büyüklüğünde bir cisim birkaç milyar yıl önce Dünya ile çarpışarak Ay'ı oluşturdu. Ay'ın bu yeni temel yaşı, bilim insanlarına bu çarpışmanın ne zaman gerçekleşmiş olabileceğine dair kabaca bir fikir veriyor.

Ancak bu tür zamanlamaların kesin olarak belirlenmesi oldukça zor. Ay materyalleri ve modelleme üzerine yapılan bazı çalışmalara göre, Ay yaklaşık 4,42 milyar yaşında. Ama kristaller üstündeki çalışmalar Ay'ın çok daha önce oluştuğunu gösteriyor.

Derleyen: Gamze Nur Ergil