Mars'ı unutun... NASA'dan dikkat çeken açıklama, Ay'da yaşam belirtisi olabilir!

Dünya dışı gezegenlerde yaşam belirtisi aranırken NASA, 2025’te planladığı Ay keşfi öncesi önemli açıklamalarda bulundu. Öyle ki Ay’da yaşam olabileceğine dikkat çekildi.

Dünya, tıpkı diğer gezegenlerde olduğu gibi binlerce veya milyonlarca yıl sonra yok olacak. Ama bunun öncesinde gerek bilim insanları, gerekse uzay ajansları dünya dışı gezegenler için yaşam belirtileri arıyor.

Bu kapsamda NASA, Ay’da yaşam olabileceği ihtimalini savunuyor. Zira 2025’te de Ay’a yolculuk yapılacak ve yaşam için belirtiler aranacak.

İnsanlık için yaşam alanı olabilir

Futurizm’in haberine göre NASA'nın Goddard Uzay Uçuş Merkezi'nde çalışan gezegen araştırmacısı Prabal Saxena, Ay'ın üzerinde yaşam olabileceğini belirtti. Saxena, insanların ve insan teknolojisinin 50 yılı aşkın bir süredir Ay'da bulunmasının gezegeni yaşamla kirletmiş olabileceğini ifade etti.

Uzay alanında önemli çalışmalara imza atan Saxena'nın ekibi, Ay'ın güney kutbunda belirli mikrobiyal yaşamın hayatta kalabileceği ve hatta büyüyebileceği alanlar olduğunu keşfetti. Bu alanlar, Ay'ın havasız ortamına rağmen sıcaklık ve nem gibi yaşam için gerekli koşulları sağlayabilir.

Öte yandan araştırmadan sorumlu Saxena, "Şu anda, bu tür bölgelerde hayatta kalmak için hangi belirli organizmaların en uygun olabileceğini ve keşifle ilgili ilgi çekici yerler de dahil olmak üzere, ayın kutup bölgelerinin hangi alanlarının yaşamı desteklemeye en uygun olabileceğini anlamaya çalışıyoruz." dedi.

Artemis 3 ile yeniden Ay’a yolculuk yapılacak

NASA, Artemis programı kapsamında en geç 2025 yılında insanlı bir Ay misyonu gerçekleştirmeyi planlıyor. Bu misyon sırasında astronotlar, Ay'ın yüzeyinde yaşamın var olup olmadığını test etmeye çalışacak, yaşam belirtisi arayacaklar.

Son olarak NASA, 2030 yılına kadar insanların Ay'da uzun süreli olarak yaşayabileceklerini ve burada çalışabileceklerini duyurdu. Orion programı başkanı Howard Hu ise, "Kesinlikle, bu on yılda, yüzeyde ne kadar kalacağımıza bağlı olarak, Ay’da uzun süre yaşayan insanlara sahip olacağız. Ay’ın uydusunda habitatları olacak, yerde keşif araçları olacak. İnsanları yüzeye göndereceğiz ve onlar orada bilim yapacaklar." diye konuştu.