Çinli bilim insanları Ay'dan getirilen toprakta su keşfi!

Ay'dan getirilen toprak örneklerinde su içeren yeni bir mineral türü tespit etti.

Çin'in Chang'e-5 misyonuyla Ay'dan getirilen toprak örnekleri üzerinde yapılan incelemeler, bilim dünyasında heyecan verici bir keşfe yol açtı. Çin Bilimler Akademisi Fizik Araştırmaları Enstitüsü’nden yapılan açıklamaya göre, bilim insanları bu toprak örneklerinde su molekülleri içeren yeni bir mineral türü tespit etti.

Chang'e-5 misyonu ve Ay'dan getirilen örnekler

2020 yılında Ay yüzeyinden örnekler toplayan Chang'e-5 uzay aracı, bu örnekleri Dünya'ya getirerek araştırmacılara önemli bir inceleme fırsatı sundu. Çin Bilimler Akademisi'ndeki (CAS) bilim insanları, bu örnekler üzerinde detaylı analizler yaparak su ve amonyum molekülleri içeren hidratlı mineraller bulduklarını açıkladılar.

Ay'da su varlığına dair ilk doğrudan kanıt

Bu keşif, Ay'da suyun varlığına dair ilk doğrudan kanıt olma özelliği taşıyor. Daha önce yapılan araştırmalar, Ay'ın kutuplarında su buzu olabileceğini öne sürüyordu, ancak bu kadar net bir su molekülü bulgusu ilk kez elde edildi. Çinli bilim insanları tarafından Nature Astronomy dergisinde yayımlanan bu araştırma, Ay'ın su varlığı konusundaki bilgilerimizi kökten değiştirebilir.

NASA'nın önceki bulguları çürütüldü

NASA'nın Apollo misyonları sırasında astronotlar tarafından getirilen örneklerde su izi bulunamamış ve bu nedenle Ay toprağının tamamen kuru olduğu düşünülmüştü. Ancak Çin'in Chang'e-5 misyonuyla elde edilen bu yeni bulgular, Ay'da suyun varlığına dair önceki sonuçları çürütüyor. Bu, Ay'ın geçmişi ve geleceği hakkında daha derinlemesine bilgi edinmemize yardımcı olabilir.

Çinli araştırmacılar, bu önemli keşfin ardından Ay'daki suyun kaynağını ve dağılımını daha iyi anlamak için çalışmalarını sürdüreceklerini belirttiler.