Venüs'te yaşam belirtisi keşfedildi! Şimdi ne olacak?

Venüs'te yaşam belirtisi olabilecek fosfin ve amonyak gibi elementler tespit etti.

Bilim dünyası, Güneş Sistemi'nin ikinci gezegeni olan Venüs'ten heyecan verici bir haber aldı. Araştırmacılar, Venüs'ün atmosferinin derinliklerindeki bulutlarda yaşam belirtisi olabilecek iki önemli element olan fosfin ve amonyak bulunduğunu duyurdu.

Venüs'ün asidik bulutlarında fosfin ve amonyak

Son gelişmeler, Venüs'ün asidik bulutlarında bakteriler tarafından üretilen fosfin gazının tespit edildiğini gösteriyor. Fosfin, Dünya'da mikroplar tarafından üretilen bir gaz olup, potansiyel yaşam belirtisi olarak kabul ediliyor. Ayrıca, Venüs'ün bulutlarında amonyak da bulundu. Bu keşifler, uzayda yaşam arayışında önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Keşfin ardından, Amerikan Havacılık ve Uzay Ajansı (NASA) ile Avrupa Uzay Ajansı (ESA) gibi önde gelen uzay araştırma kurumları, Venüs ile ilgili çalışmalarını artırmaya başladı. Gök bilimciler, Hawaii'deki James Clerk Maxwell Teleskobu'nun (JCMT) Venüs projesi ve NASA'nın 1978'de fırlattığı Pioneer Venüs 2 atmosfer sondalarından elde edilen verileri inceledi.

Fosfin ve amonyak bulgularının detayları

Araştırmada, Venüs'ün yaklaşık 55 kilometre yükseklikteki bulutlarında oksijensiz ortamlarda yaşayan mikroplar tarafından üretilen fosfin gazı ve amonyak moleküllerinin varlığı tespit edildi. Londra Imperial College'dan Dr. Dave Clements ve ekibi, JCMT-Venüs projesi verilerini kullanarak fosfin ve diğer moleküllerin tespitini gerçekleştirdi. Clements, verilerin Pioneer Venüs sondasıyla uyumlu olduğunu ve yaklaşık 55, 56, 57 kilometre yüksekliklerde milyonda bir parça düzeyinde fosfin bulunduğunu belirtti.

Venüs'te yaşam ihtimalini tam olarak kanıtlamasa da, bilim insanları bu elementlerin nasıl oluştuğunu anlamaya yönelik çalışmalarını sürdürüyor.