Microsoft, Windows 11 Performansını Arttıracak
Microsoft, birkaç gün önce Windows App SDK'nın 1.0 kararlı sürümünü yayınladı ve Windows geliştirici ekibi, Windows 11 alt dizininde bununla ilgili bir AUA (Bize Her Şeyi Sor) yapmaya karar verdi. Oturum sırasında, bazı kullanıcılar Windows 11'deki bazı ağır UI performans örneklerinden şikayet ettiğinde, Windows geliştirici ekibi gerçekten de 2022'de bu tür sorunları çözmek için çalıştığını doğruladı. Bu, gelecek yılki Windows 11 22H2 özellik güncellemesinin daha hızlı bir güncelleme getirebileceği anlamına geliyor.
Performans, 2022'de bizim için bir odak alanı olacak. Bu odağın çoğu, başlangıç/lansman performansına gidecek; ekranda görüntülenen UI öğeleri açısından (çerçeve yüklendikten sonra), ekrana 10k düğmeler koymak gibi şeyler yapmanın ölçeklenebilirliğini test ettik. UI öğelerinin çoğu zaten oldukça hızlı bir şekilde işleniyor, ancak Karşılaştığınız belirli UI öğesi ölçeklendirme/yavaşlama sorunları olup olmadığını anlamakta fayda var ve bu belirli senaryoyu inceleyebiliriz.
Dahili olarak, 2022'de UX çerçevemizin zamanının bir kısmını mükemmelliğe odaklamak istemenin yanı sıra, bu konuyu daha bütünsel olarak ele almak için yakın zamanda oluşturulmuş özel bir ekibimiz var. Yani burada iyi bir mükemmel hikayemiz olduğundan emin olmak için toplu olarak yaptığımız birçok şey var.
Microsoft, en azından bazı yönlerden, kullanıcı geri bildirimlerini oldukça ciddiye alıyor gibi görünüyor. Örneğin, firma daha dün, performansla ilgili zayıf geri bildirim ve yeni Beyaz Tahtadaki azaltılmış özellikler nedeniyle önceki UWP tabanlı Beyaz Tahtaya geri döndüğünü duyurdu.
Ayrıca Microsoft, Windows 11'den bahsederken performans iyileştirmelerinden ilk kez söz etmiyor. Eylül ayında olduğu gibi şirket, işletim sisteminin mevcut donanımdan en iyi performansı elde etmek için nasıl tasarlandığını açıkladı.